Náš tým

Lenka Štaffová

Jmenuji se Lenka Štaffová a kromě toho, že jsem manželka a máma dvou kluků, jsem hlavně psycholožka. Tento obor mě baví, naplňuje a stále jsem fascinována jeho vývojem. Je ale i spousta dalších oblastí, které mě zajímají: speciální pedagogika, přirozené kojení, respektující výchova, trendy ve výuce, kontaktní rodičovství, nenásilná komunikace, cestování… a pořád se tak nějak pídím po aktuálních trendech v psychoterapii a školství. Hlavně se snažím mít otevřenou hlavu a beru jako příjemný bonus, když to tak mají i lidi kolem mě (-:.

Když se mi narodil první syn, po letech jsem se zastavila, více se napojila na svou intuici a začala přemýšlet, v jakém prostředí chci, aby moje děti trávily čas. Taky jsem se ponořila do různých knih a výzkumů a už zkrátka nebylo cesty zpět. Po porodu druhého syna u mě začala vznikat myšlenka, že založím tak trochu jinou základní školu.

Před tím, než jsem se stala mámou, jsem pracovala ve školství. Mám ráda kontakt s lidmi, bez toho si práci neumím představit. S lidmi jsem doma. Nejspíš i proto mě naplňuje psychoterapie, které se věnuji nepřetržitě již deset let. Během té doby jsem si potvrdila, nakolik má prostředí, ve kterém vyrůstáme, nesmazatelný vliv na naše duševní zdraví, tedy vlastně na celý náš život.

Věřím, že naše nově vznikající škola bude prostředím bezpečným, kam se děti budou těšit, kde neztratí chuť objevovat, poznávat a kde budeme podporovat to nejcennější: zdraví. Myslím si, že by škola v dnešním chaotickém světě měla fungovat právě jako ostrůvek bezpečí.

Celou svou profesní kariéru pomáhám lidem zpracovávat již vzniklá traumata, proto mi dává obrovský smysl spoluvytvářet prostředí, kde jim budeme předcházet. I proto chci spolupracovat s dospělými, kteří už dosáhli určitého stupně sebepoznání a sebereflexe, a kteří v sobě mají jiskru, světlo, které jde při práci s dětmi cítit. To, a nejen to, si dávám jako budoucí ředitelka ZŠ MELUZÍNA za cíl.


Šárka Horáková

Jmenuji se Šárka, jsem mámou dvou holčiček a učitelka prvního stupně. Působila jsem na třech velkých školách a jedné malotřídní. Studovala jsem na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Ještě před tím jsem absolvovala střední zdravotnickou školu a rok jsem pracovala v nemocnici na lůžkovém oddělení jako všeobecná sestra. Péče o druhé a citlivý přístup ke každému člověku mě provázejí i v práci s dětmi.

Mám zkušenosti s výukou angličtiny, kterou vnímám jako živý nástroj komunikace, ne izolovaný předmět. Během studia na vysoké škole jsem strávila půl roku na stáži Erasmus ve Slovinsku, kde jsme měli praxi na základní škole. V roce 2015 jsem se zúčastnila intenzivního čtrnáctidenního jazykového kurzu na Maltě. Z angličtiny jsem složila státní jazykovou zkoušku.

Absolvovala jsem roční seminář waldorfské pedagogiky v Praze. Stále hledám nové cesty, jak výuku dětem co nejvíce přiblížit. Letos se chystám na letní školu matematiky profesora Hejného a moc se těším, až budeme s dětmi společně zkoumat a nacházet radost z matematiky, která dává smysl.

Mám ráda přírodu, hudbu a knihy – to, co mi dělá radost, ráda přináším i dětem do výuky. Ve třídě uplatňuji partnerský přístup k dětem. Vedu je k samostatnosti, spolupráci a k vzájemnému respektu.

Barbora Danielová

Stejně jako vítr Meluzína, který neustále hledá nové cesty, i já jsem se nechala zavát do tohoto projektu, abych pomáhala tvořit místo, kde budou děti růst, objevovat svět a nacházet svou vlastní cestu.

Žila jsem v několika zemích, což mi umožnilo získat široký rozhled a zkušenosti. V USA jsem pracovala v hotelu a restauraci, studovala na jedné z collage a pracovala jako asistentka v kanceláři pro vzdělávání. V Anglii jsem strávila 7 měsíců jako asistentka učitele na vesnické škole, působila jsem jak v hodinách předškoláků tak i dětí od první do páté třídy, učila jsem hudební výchovu a pomáhala s přípravou divadelních představení. Ve Finsku jsem čtvrt roku asistovala ve výuce angličtiny. Kromě toho jsem několika let byla "učitelkou mateřského jazyka" a pomáhala dětem z bilingválních rodin zlepšovat jejich češtinu. V rámci projektu Prázdnionové školy Lipnice "Školky přes hranice" jsem zde hostila asi 60 učitelek mateřských škol.
V Prázdninové škole Lipnice jsem se podílela na zážitkových kurzech pro dospělé i rodiče s dětmi. Na lokální úrovni se aktivně podílím na organizaci aktivit ve spolku Na Slunci, včetně koordinace táborů a realizace projektu Sauny v lese. Zároveň jsem byla součástí Proměny Jelínkova areálu v Kunštátě a pracovala jsem na několika Erasmus+ projektech zaměřených na mládež a výuku angličtiny v LMŠ Jelínek.

Krom toho, že budu dělat ve výuce support Šárce, budu pro děti v Meluzíně průvodcem ve světě angličtiny. Věřím, že výuka by měla být nejen efektivní, ale i zábavná a motivující. Vždy se snažím přistupovat k dětem individuálně, respektovat jejich potřeby a podporovat jejich přirozenou zvědavost. V prvním kontaktu dětí s angličtinou se chci zaměřit především na poslech, mluvení a interaktivní učení – používám metody, jako jsou TPR (Total Physical Response), písničky a hry, které děti baví a pomáhají jim lépe si zapamatovat nové věci. S metodou CLIL bych ráda zařazovala angličtinu i do ostatních předmětů svých kolegyň. Děti se se mnou budou setkávat i u zpívání s kytarou a některá odpoledne v družině.

Kromě angličtiny se zajímám o rozvoj osobnosti dětí, především v oblasti wellbeingu a formování hodnot. Věřím, že vzdělávání není jen o předávání znalostí, ale také o tom, jak se děti cítí a jak se učí žít v rovnováze s okolním světem.

V budoucí škole se těším na to, jak společně s kolegyněmi vytvoříme inspirativní a podporující prostředí, kde děti budou moci růst a rozvíjet se v souladu s výzvami 21. století.

Alexandra Kovandová

Jsem mámou tří báječných dětí, které jsou mojí největší inspirací a radostí, a které mě denně učí, jak žít tady a teď. Celou jejich školní docházku jsem je provázela a provázím na IV a hledala ty nejlepší cesty a metody, jak podpořit jejich silné stránky, rozvíjet je v jejich plném potenciálu a zároveň jim dopřát ten krásný, jedinečný čas dětství, který by měl patřit hlavně dětem, jejich touze po objevování a poznávání světa formou her a prožitku. 

Neustále se dovzdělávám v oblasti intuitivní a zážitkové pedagogiky, montessori přístupu, singapurské metody matematiky, improvizace, jógy a nenásilné komunikace. Je pro mě důležité dělat věci tak, jak mi dávají smysl, a nikoli proto, že je dělají ostatní. Věřím, že aby se mohlo dítě učit, potřebuje především pocit bezpečí a přijetí. Vzhledem k tomu, že psychologií a lidským chováním se zabývám celoživotně, pojem wellbeing byl pro mě v souvislosti s učením důležitý už v době, kdy se o něm ve školách ještě neuvažovalo. 

Pedagogické zkušenosti jsem získala nejen s vlastními dětmi, ale v letech 2018-2023 i jako pedagog volného času a výtvarné výchovy v ZŠ Heuréka a v projektu základní školy Živé učení Pálava, kde jsem působila jako průvodkyně pro předškoláky a první stupeň ZŠ, dále v LZŠ Otakárek (kterou jsem spoluzaložila) ve Křtinách jako průvodkyně pro první stupeň. Pořádala jsem příměstské letní tábory, v současné době se na nich podílím jako asistentka. Dlouhé roky soukromě učím a doučuji angličtinu, od roku 2023 učím dětské skupiny v centru volného času Lužánky, kde jsem si dodělala i pedagogické minimum. 

Miroslava Hlaváčková

Jsem Mirka. Svoji pracovní kariéru jsem začala jako projektová asistentka v "bance, kterou můžete mít rádi." Pak jsem přešla do projektového oddělení neziskové organizace. V průběhu se mi narodily dvě děti s nimiž jsem poznávala moderní rodičovské a výchovné přístupy, včetně Efektivního rodičovství, jehož jsem lektorkou. Se starším synkem jsme se dva ročníky základní školy "učili" doma. Na konci druhé "rodičovské" jsem si ještě další dva roky prodloužila čas strávený s mladší dcerkou jako chůva v dětské skupině, kde provázím malé děti na jejich první cestě do kolektivu jiných dětí, vrůstání do pravidel instituce a odloučení od rodičů dosud. Rodičům žáků ZŠ Meluzína a škole samotné bych ráda pomohla zajistit přijatelné finanční podmínky. Hledám cesty a zdroje pro získání financí.